Rafał Piotr Szymański

Blog

Kilka słów o mnie

Ekonomista, absolwent I Liceum Ogólnokształcącego w Jeleniej Górze i Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Człowiek gór i zapalony spinningista. Związkowiec NSZZ "Solidarność".

Wychowany w tradycji patriotycznej. Zwolennik społeczeństwa obywatelskiego i demokracji oddolnej.

Odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi za działalność na rzecz osób niepełnosprawnych.

Członek Rady Nieruchomości Noskowskiego I-X. Od urodzenia mieszkaniec Zabobrza.

Podziel się z innymi

| |

Wykończyć dom kultury.

2018-06-16 09:06
Prezydent Marcin Zawiła posiada pewną zadziwiającą cechę. Potrafi jak lew bronić inwestycji, które już w założeniach są totalnym bublem, a z drugiej strony żywi niechęć do przedsięwzięć, które na trwałe wpisały się w panoramę Jeleniej Góry. Kocha swój nietrafiony pomysł na zabobrzański "Zameczek", który w wyniku nieskutecznych działań niszczeje od 2011 roku i pomimo pięciu prób nie zdobył złamanego grosza w żadnym z konkursów grantowych. Nienawidzi zaś Szkoły Rzemiosł Artystycznych i Miejskiego Domu Kultury "Jelonek", w których ustawicznie próbuje zmieniać dyrektorów, lokalizację i sposób funkcjonowania i trudno oprzeć się wrażeniu, że najchętniej "wygasiłby" je, podobnie jak latarnie na ulicy Jasnej tuż obok kolejnej nieudanej inwestycji - Pasażu Grodzkiego.

Arogancję władz miasta dobitnie pokazało spotkanie z rodzicami protestującymi przeciw przeniesieniu MDK "Jelonek" z ulicy Skłodowskiej-Curie do budynku po byłym Gimnazjum Nr 1 przy ul. Piłsudskiego. Nie wiem, jak bowiem nazwać inaczej wystąpienie odpowiedzialnego za kulturę zastępcy prezydenta, który rozpoczął spotkanie od stwierdzenia, że nikt nie będzie tu siedział do nocy i protestujący powinni się streszczać, bo za godzinę wychodzi. Otóż nie. Zarówno władze miasta, jak i radni dostają kasę właśnie za to, by słuchać głosu mieszkańców i ich reprezentować. Nie za nadymanie piersi przed kamerą czy rąbanie darmowych kanapek na kolejnym bankiecie.

MDK "Jelonek" może w obecnej lokalizacji funkcjonować jedynie do końca roku. Gdzie był Prezydent i jego służby, które doprowadziły do sytuacji, że obiekt nie spełnia żadnych norm i grozi zawaleniem? Dlaczego nikt wcześniej nie interesował się bezpieczeństwem dzieci, o którym teraz tak głośno się mówi? Remont, na który Miasto ponoć nie ma pieniędzy, ma kosztować 1,6 miliona złotych. Tymczasem taka właśnie kwota jest zabezpieczona w budżecie jako wkład własny do modernizacji zabobrzańskiego "Zameczku", który kolejny rok nie dostał dofinansowania. Likwidacja MDK nie jest więc kwestią środków, ale decyzją, która zapadła dużo wcześniej w cieniu politycznych gabinetów Ratusza.

MDK "Jelonek" to atrakcyjna inwestycyjnie nieruchomość położona w pobliżu Aresztu Śledczego i Sądu. Słoneczna działka idealnie nadaje się na lokalizację kancelarii prawnych lub budowę kolejnego apartamentowca. Nie liczmy więc, że MDK "Jelonek" kiedykolwiek wróci do swojej siedziby. Bo nie o mieszkańców, młodzież czy kulturę toczy się walka, ale o kasę, władzę i wpływy. Mam nadzieję, że nadchodzące wybory zmiotą ten zmurszały układ do śmietnika historii.

Komentarze

Lido @ 188.146.161.*

wysłany: 2018-06-16 09:52

Paczuski pokazał się na tym spotkaniu z jak najgorszej strony. Powinien zniknąć z polityki na zawsze.

Daria @ 37.47.145.*

wysłany: 2018-06-16 10:11

Moje dziecko jest niepełnosprawne. Mam je teraz wnosić po schodach??? Nowy obiekt jest niedostosowany dla takich dzieci!!!

lokator @ 94.254.253.*

wysłany: 2018-06-16 13:28

zawiła to ZAKAŁA naszego pięknego miasta,jest nadzieja , że po wyborach /nie PO/ miasto zacznie się odradzać już bez zawiły, domagały i tego tam paczóskiego . żałośni panowie chcą Dom Kultury spacyfikować bo sami z kulturą nie mają i nigdy nie mieli nic wspólnego więc nie wiedzą do czego taki dom i kultura służy.Dzieci po szkole, po męczących lekcjach chcą iść nie znowu do szkoły lecz do domu... i wtedy może to być DOM KULTURY a nie szkoła. czy ci panowie coś jeszcze myślą!!!!!????

lokator @ 94.254.253.*

wysłany: 2018-06-16 13:30

taki układ typy trójkąt paczóski, domagała , zawiła...żal!!!

bumcyk @ 83.26.123.*

wysłany: 2018-06-16 14:31

Panie Radny , czemu tak rzadko Pan pisuje?

[Rafał: Pracy jakby więcej :) ]

jan @ 159.205.109.*

wysłany: 2018-06-16 15:24

Panie Przewodniczący; co się dzieje w sprawie słusznej idei połączenia muzeuów hauptmannowskich? Kilka miesięcy temu sprawa została nagłośniona medialnie. Pan Marszałek i Pan Prezydent poparli ten ze wszech miar rozsądny pomysł, a dziś o tym cicho jak makiem zasiał ...

[Rafał: Ruch jest po stronie Marszałka, bo to on bierze na siebie finansowanie tej placówki. Na razie nie widać kontynuacji działań w tym kierunku.]

Szmal @ 83.30.100.*

wysłany: 2018-06-17 06:26

Paczóski von z miasta-nadęty bufonie,nawet do tarcia chrzanu się nie nadajesz

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2018-06-17 21:50

Super blog. Gratulacje! Można wylewać Pomyje i Szambo na każdego, który politycznie jest przeciwnikiem gospodarza. Toleruje pan wyzwiska przeciwko panu Paczóskiemu - cyt: "nadęty bufon" i panu Zawile - cyt:"zakała". A tak na serio, to przecież w sprawach budżetu decyzja zawsze jest w rękach radnych i warto by podjudzonym do wyzywania obywateli naszego miasta przez szanownego radnego o tym przypomnieć!

[Rafał: Proszę zajrzeć do ustawy, zanim zacznie Pan pisać o czymś, o czym nie ma pojęcia. Budżet przygotowuje TYLKO I WYŁĄCZNIE PREZYDENT. Rada jedynie go zatwierdza. Pełną odpowiedzialność za finansowanie MDK "Jelonek" ponosi więc wyłącznie Prezydent Marcin Zawiła.]

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2018-06-18 13:18

Panie Rafale ależ pan pojechał z tym Przekręcaniem i Podpuszczaniem! Cyt: "Art. 18. 2. Do wyłącznej właściwości rady gminy należy: ...; 4) uchwalanie budżetu gminy...". Urzędnicy podlegający Prezydentowi tylko przygotowują tekst tej uchwały biorąc pod uwagę propozycje dziesiątek osób z miasta, w tym przede wszystkim Komisji Rady Miasta i oczywiście pańskiej też! Budżet ma być tak utworzony by to Radni zatwierdzili w głosowaniu! Prezydent bez zgody Radnych nie ma prawa wydawania pieniędzy z budżetu. To na co idą pieniądze to jest decyzja RADNYCH! Oczywiście RADNI mogą zadecydować by dać PREZYDENTOWI wolną rękę do pewnych kwot ale to ICH decyzja. Ostatnio jednak tą zasadę nasz warszawski rząd złamał (co jest złamaniem prawa) i pani premier sobie sama nagrodę dała. Ot, "człowiek wolności", bo jej wszystko wolno! Zatem, w skali miasta grozi nam, że potencjalni prezydenci jeżeli będą z tej samej partii to pewnie będą też tak robić i to z okrzykiem "nam się należy".

[Rafał: Ostatnia opinia RIO wyraźnie stwierdza to, co napisałem poprzednio. Prezydent przygotowuje - rada zatwierdza. W całości, nie na wyrywki.]

konti @ 131.228.32.*

wysłany: 2018-06-18 16:06

Zawiła i Łużniak to stare pryki cwaniaczki bez wyobrażni. Nie potrafią wyjść poza stereotypowy sposób myślenia. Są bezproduktywni. Czas na zmiane, czas na młodych.

bumcyk @ 83.26.103.*

wysłany: 2018-06-20 17:16

Buniek daj sobie siana!

Simplex @ 78.88.136.*

wysłany: 2018-06-21 05:58

Łużniak, Domagała i nowe świeże twarze w miejskiej polityce, takie jak Tomasz Żukiewicz, czy Tomasz Żylewicz uzdrowią ten jeleniogórski, PiS-owski matecznik. PZPR forewer!

PiS kołchoz bis @ 109.241.187.*

wysłany: 2018-06-22 13:54

A kto jest kandydatem na szefa kołchozu w JG? Czyżby zabrakło "jakich"odważnych?

Solidarny z Polski @ 79.187.102.*

wysłany: 2018-06-22 15:56

Z tego co słychać podobno pan radny Józef Rypiński.

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2018-06-22 22:10

Siana? To albo do Bociana albo do PISu na działacza. Im się należy!!! Gdyby jednak ktoś pytał "za co?" to patrz wpis gospodarza. Gdy zawiedli radni, winny prezydent! To się nazywa "blame game" i w tej konkurencji chyba nie ma lepszych od obecnej warszawskiej władzy. Dzisiaj był minister od środowiska w JG. Ciekawe co powiedział w sprawie palących się nagle śmieci (słynne 700 pozwoleń), no i brudnego Bobru. Pewnie nic?

Wieńczysław @ 176.114.235.*

wysłany: 2018-06-24 10:47

Ho ho hooo co to się porobiło ostatnio w tej naszej "Rodzinnej Europie", która "da się lubić"! Faszyzm i populizm zataczają coraz szersze kręgi. Nowy włoski, "populistyczny" rząd zmienia o 180 stopni swoją politykę względem tzw. uchodźców, czyli nielegalnych imigrantów. Nie chce już ich przyjmować. Coś podobnego! A nasza kanclerz Angela Merkel stwierdziła, że postawiony przez Viktora Orbana płot utrudniający "uchodźcom" przekraczanie granicy strzeże także granic Niemiec. Dotychczas byłem przekonany, że ów płot to przykład skrajnego populizmu, faszyzmu, nietolerancji i zaściankowości Węgier. A tu proszę: światli europejscy liderzy dostrzegli jego pozytywną rolę. Czy teraz, w ich ślad, nasi tutejsi volksdeutsche nie powinni odszczekać swoich oskarżeń i przeprosić za bzdury, które wypisywali, za nawoływanie do łamania prawa imigracyjnego i za narażanie Polski na niebezpieczeństwo? Nie sądzę, że to zrobią, bo nie mają krzty honoru.

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2018-06-25 13:02

Panie Wieńczysław, to nie jest globus to jest mapa. Kup pan globus, pożycz od kogoś albo poguglaj. Węgierski płot stanął w granicach EU, a nie na jej zewnętrznej granicy (i służy do zamknięcia Węgrów w ich mentalnym pierdlu). Imigranci i uchodźcy przybyli na granicę węgierską z Grecji, która należy do UE! Przeczytaj pan teksty innych ludzi niż pan dotychczas czytał! Inni też mogą mieć rację! Niech pan przyjmie do wiadomości dwa fakty znane od dziesięcioleci: 1. świat jest już przeludniony i będzie jeszcze bardziej przeludniony, 2. klimat się zmienia i tam gdzie można było żyć już się nie da, zwłaszcza gdy ludzi przybywa. Historia nas uczy, że już tak było w wielu miejscach. Pomaga rozwój lub emigracja lub też ograniczenie populacji poprzez wojnę czyli eliminację fizyczną jej części. Empirycznie odkryto, że rozwój służy też ograniczeniu populacji i naprawdę pomaga. Zawsze w historii pojawiali się politycy proponujący stosowanie tych metod. Ostatnia metoda jest najprostsza, jest stosowana najczęściej i nie przynosi efektów tylko prowadzi do kolejnej wojenki gdy podrośnie następne pokolenie. Wobec Polaków też tak robiono! Gdy zabrakło w Rosji zasobów to Stalin wymordował 300 000 Polaków (katolików) w latach 30-tych, Hitler mordował Żydów by pozyskać mieszkania dla swoich Niemców ale tez nie miał oporów przed zabijaniem Polaków i tu liczba jest duużo większa, a we wzajemnej bratobójczej rzęzi zwanej wołyńską zginęło ponad 400 tyś obywateli Polski. By temu zapobiegać wymyślono "sztuczny twór" Unię Europejską. Jak na razie to działa i ROZWÓJ jest tym rozwiązaniem, które większość mieszkańców obszaru Europy przyjmuje za oczywistą metodę radzenia sobie ze wzrostem potrzeb populacji. Fakty: 1. polski polityk Jarosław Kaczyński na pytanie kto dla Polski byłby najlepszym premierem odpowiedział: "Angela Merkel", 2. Angela Merkel w 2015 roku przyjmując masy ludzi z Grecji pomagała przede wszystkim Grecji, która dzięki temu wyszła z baaardzo poważnego kryzysu, 3. nikt nie chce nielegalnych imigrantów - gdyby chciał, to by ich nie nazywano nielegalnymi (gdyby pan nie popatrzył na mapę to informuję, że Grecja to kraj będący członkiem UE), 4. Niemcy, a przede wszystkim ich gospodarka nie ucierpieli z powodu decyzji o pomocy dla Grecji. Zatem, na tych bez honoru w oczach obywateli UE wychodzą ci, którzy tych faktów nie akceptują. Metody Putina i Stalina (PIS) to droga w złym kierunku.

Wieńczysław @ 176.114.235.*

wysłany: 2018-06-30 14:10

Czytając żałosny wpis niejakiego Buńka, jestem jednocześnie i zdumiony, i szczerze rozbawiony, gdyż nie sądziłem, że ktokolwiek jest w stanie w jednej tylko wypowiedzi zawrzeć tyle idiotyzmów i farmazonów. To jest jakiś ciąg stwierdzeń nijak się ze sobą logicznie nie wiążących i nie odnoszących się w najmniejszym stopniu do faktów albo wyprowadzających z tych faktów zupełnie absurdalne wnioski, czyli jednym słowem - bełkot.

Spróbujmy po kolei wypunktować co bardziej niedorzeczne fragmenty:


"Węgierski płot stanął w granicach EU, a nie na jej zewnętrznej granicy (i służy do zamknięcia Węgrów w ich mentalnym pierdlu). "

Żałosne, chamskie i obraźliwe wobec Węgrów stwierdzenie, którego nie ma sensu komentować, gdyż jest na poziomie zwykłego, słabo opłacanego, PO-wskiego trollika. Zresztą gdyby tak ktoś napisał o polityce władz Izraela, to zostałby nazwany antysemitą.

"Imigranci i uchodźcy przybyli na granicę węgierską z Grecji, która należy do UE"

No i co z tego? Tym bardziej potwierdza to, że nie są oni żadnymi uchodźcami, tylko nielegalnymi imigrantami. Zgodnie z prawem uchodźcą jest ten, kto znajdzie się w pierwszym państwie bezpiecznym po ucieczce z miejsca, gdzie trwa wojna. Problem polega na tym, że nigdy nie wiemy, skąd oni tak naprawdę przybywają, gdyż często fałszują swoją tożsamość i pochodzenie. To jest po prostu dzika migracja, zarówno w sensie prawnym, jak i kulturowym, społecznym. Pół biedy, jeśli problem dotyka innych krajów, ale Polska chcąc uchodzić za kraj cywilizowany, nie powinna godzić się na dziką migrację.

" 1. świat jest już przeludniony i będzie jeszcze bardziej przeludniony"

No i co z tego? Czy z tego powodu mamy zaakceptować dziką migrację? Czy przenoszenie ludzi z miejsca na miejsce rozwiązuje problem przeludnienia?

"2. klimat się zmienia i tam gdzie można było żyć już się nie da, zwłaszcza gdy ludzi przybywa. Historia nas uczy, że już tak było w wielu miejscach. "

A to ciekawe skąd Pan ma takie informacje? Murzyni przypływają do Europy z powodu upałów?

" Wobec Polaków też tak robiono! Gdy zabrakło w Rosji zasobów to Stalin wymordował 300 000 Polaków (katolików) w latach 30-tych"

Co za wierutna bzdura! Operacja Polska NKWD, w której łącznie zginęło ok. 200 tys. Polaków, została wykonana nie dlatego, że "w Rosji zabrakło zasobów". Sowieci nie przejmowali się brakiem zasobów - wręcz przeciwnie, często celowo rabowali te zasoby właśnie po to, żeby dokonać ludobójstwa, jak to było na Ukrainie na przełomie 1932 i 33 roku. Swoich zbrodni dokonywali zaś dlatego, iż sądzili, że tylko w ten sposób można zastraszyć społeczeństwo i utrzymać niepodzielną władzę.

" Hitler mordował Żydów by pozyskać mieszkania dla swoich Niemców"

Kolejny idiotyzm - w podstawówce pani od historii za takie coś wpisuje dwóję!!

To, dlaczego Niemcy mordowali Żydów, jest przedmiotem głębokiej refleksji wielu intelektualistów, historyków i socjologów i nie da się tego tematu wyczerpać jednym zdaniem, choć gdybym ja miał się pokusić o jedno stwierdzenie, to powiedziałbym, że decydujące dla zainicjowania Holocaustu było panowanie naukowych (podkreślam: naukowych) teorii rasistowskich wśród ówczesnych elit niemieckich. Szereg uznanych instytucji świata nauki w III Rzeszy, a także i wcześniej, prowadziły badania nad rasą, które dowodziły wyższości rasy germańskiej. Te teorie równie dobrze mogłoby doprowadzić do deportowania Żydów, co początkowo naziści rozważali całkiem serio, gdy to jednak okazało się niemożliwe z przyczyn technicznych i logistycznych, wybrano bardziej realistyczny wariant. Mieszkania i tzw. Lebensraum to kwestia zupełnie poboczna i stanowiąca bardziej pretekst, niż prawdziwy powód tego ludobójstwa. Dobrze pisze o tym. wielki autorytet środowisk lewicowo-liberalnych, prof. Zygmunt Bauman w książce "Nowoczesność i Zagłada".

"a we wzajemnej bratobójczej rzęzi zwanej wołyńską zginęło ponad 400 tyś obywateli Polski."

Po pierwsze, rzeź wołyńska nie była "wzajemną" walką bratobójczą, a po drugie zginęło w niej ok. 60 tysięcy Polaków.

"By temu zapobiegać wymyślono "sztuczny twór" Unię Europejską. Jak na razie to działa i ROZWÓJ jest tym rozwiązaniem, które większość mieszkańców obszaru Europy przyjmuje za oczywistą metodę radzenia sobie ze wzrostem potrzeb populacji"

Zgadzam się, ale co to ma wspólnego z dziką migracją? W jaki sposób dzika migracja przyczynia się do rozwoju, albo rozwój rozwiązuje problem dzikiej migracji? Naprawdę Pan sądzi, że Europa jest wystarczająco bogata, by wyżywić miliony darmozjadów z Afryki - bo to, że większość z nich nie ma najmniejszego zamiaru podejmować pracy, to z tego chyba Pan sobie zdaje sprawę?

"1. polski polityk Jarosław Kaczyński na pytanie kto dla Polski byłby najlepszym premierem odpowiedział: "Angela Merkel""

Tutaj akurat nie zgadzam się z Jarosławem Kaczyńskim. Wg mnie najlepszym dla Polski kanclerzem Niemiec byłby jakiś lewicowy przygłup, który w sposób powolny - tak żeby Niemcy się zawczasu nie zorientowali - osłabi ten kraj.


" Angela Merkel w 2015 roku przyjmując masy ludzi z Grecji pomagała przede wszystkim Grecji, która dzięki temu wyszła z baaardzo poważnego kryzysu"

Zapomniał Pan dodać, że sama ich w ten kryzys wpędziła.

". nikt nie chce nielegalnych imigrantów - gdyby chciał, to by ich nie nazywano nielegalnym"

Skoro nikt nie chce nielegalnych imigrantów, to dlaczego są przyjmowani? Po co te naciski na Polskę, żeby ich przyjmowała? Po co ten cały szantaż moralny, że kto jest przeciwny przyjmowaniu, ten jest rasistą i ksenofobem?

". Niemcy, a przede wszystkim ich gospodarka nie ucierpieli z powodu decyzji o pomocy dla Grecji"

Skąd Pan to wie? Policzył Pan, ile kosztuje ich utrzymanie, ile wynoszą dodatkowe nakłady z tytułu zwiększonych nakładów na policję i służby porządkowe oraz straty z powodu zniszczonego mienia?

"Metody Putina i Stalina (PIS) to droga w złym kierunku."

Żałosne.

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2018-07-05 23:58

Panie Wieńczysław w pańskim wywodzie na temat geografii znalazłem tylko wyzwiska w stosunku do mojej osoby. Niemniej jednak, akceptuję to jako prognostyk przyszłych stosunków między obywatelami popierającymi PIS i tymi którzy nie podzielają tych poglądów w przyszłym naszym państwie. Jako, że lubię pogrzebać w książkach dotyczących historii różnych nacji informuję, że już tak było. Zatem nie udało mi się skłonić pana aby pan zajrzał na (wciąż jeszcze dostępną) mapę Europy i uznaję, że uważa pan graniczenie Węgier z Syrią, Afganistanem, Pakistanem i Bangladeszem za rzecz oczywistą (a przecież stamtąd wywodzi się większość tych osób które przekroczyły lub chciały przekroczyć granicę Węgier). Ale, widać taka "wola suwerena" by lud tak widział mapę Europy. W sprawie zasobów i z nich korzystania przez zwycięzców w strategii Podzielić i Szczuć pozwolę sobie zacytować : "W Trzeciej Rzeszy system własnościowy został poddany znaczącym zmianom. U podstaw jego przeobrażenia stały zarówno doraźne korzyści ekonomiczne, jak i koncepcje rasistowskie. Własność i korzystanie z niej zdefiniowane zostały według kryteriów rasowych2. Istotą masowych wywłaszczeń, zrealizowanych w Trzeciej Rzeszy i na terenach przez nią okupowanych, było pozbawianie mienia osób, które zostały wykluczone z przynależności do narodowosocjalistycznej „wspólnoty narodowej” („Volksgemeinschaft”)3. Własność tych osób, którą określano jako „obcą narodowo” („fremdvölkisch”), podlegała konfiskacie i przechodziła na rzecz państwa niemieckiego i jego obywateli 4. Pierwszą grupą narodową dotkniętą masowymi konfiskatami mienia w Niemczech były osoby pochodzenia żydowskiego. Ekspropriacja mienia żydowskiego została określona przez samych nazistów terminem „aryzacja” („Arisierung”). Zdaniem Franciszka Ryszki określenie to miało co najmniej potrójne znaczenie. „Aryzacja” oznaczała kontrolę państwa nad majątkiem żydowskim, następnie przejmowanie (transfer) tego majątku i w końcu wywłaszczenia Żydów i przekazywanie skonfiskowanej własności osobom uznanym za „Aryjczyków”5..... Członkowie partii nazistowskiej byli główną grupą bezprawnie przejmującą mienie żydowskie." Tekst pochodzi z http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-49777d3a-c563-47b5-a3c9-31ae88bfe7ea/c/18_Rudawski_B.pdf
Skoro nikt nie chce nielegalnych imigrantów, to dlaczego są przyjmowani? Po co te naciski na Polskę, żeby ich przyjmowała?
Otóż panie Wieńczysław odpowiedź jest prosta :w UE jest swobodny przepływ osób! Ale, jest umowa z Dublina, która określa, że ciężary ponoszą państwa graniczne, no i oprócz świętej zasady solidarności jest jeszcze wiele innych zasad. Niby te wszystkie umowy się wykluczają ale skoro to działa i UE wciąż istnieje i przynosi korzyści to tylko wrogowie mogą chcieć by jakiś kraj unijny nie pomagał innym i tym samym rozmontował UE. No i właśnie o tą pomoc chodzi!
Zatem, dochodzimy do tematu "honoru", który sprowokował mnie do napisania mojego wpisu. Otóż dla jednych pomaganie ludziom zagrożonych śmiercią z rąk oprawców to rzecz honoru, a dla innych ich wydawanie tymże oprawcom. A pan jak uważa?

Wieńczysław @ 176.114.235.*

wysłany: 2018-07-09 11:06

1. Nie wiem skąd to przekonanie, iż ja uważam, że Polska graniczy z Pakistanem i innymi tego typu krajami. Gdzie ja to napisałem? Właśnie przez to, że tak nie jest, to kraje europejskie nie stanowią dla tych krajów pierwszych państw bezpiecznych.
2. Z zacytowanego przez Pana fragmentu jakiejś publikacji historycznej jasno wynika, że "przekształcenia własnościowe" były wtórne wobec teorii rasistowskich, a nie odwrotnie. Nie twierdziłem przecież, że masowa grabież majątku okupowanych i prześladowanych narodów nie miała miejsca, nie to jednak było głównym celem Holocaustu.

Nawiasem mówiąc, pewien lokalny bloger kiedyś tę masową grabież nazwał "złodziejstwem", do którego dzisiaj po 75 latach należy podejść tak, że "złodzieja i pasera należy ukarać i już". Rozumie Pan, po prostu to była jakaś szajka drobnych złodziejaszków, być może kieszonkowców i paserów, a nie systemowa, masowa grabież dokonywana przez aparat nazistowskiej władzy, która dzisiaj obciąża niemieckie państwo i niemiecką pamięć historyczną. Ci złodziejaszkowie dzisiaj powinni być ścigani przez Interpol, ale skoro nie są, to pewnie za dużo "ujadamy" w tej sprawie, bo żadnych przestępstwo nie udowodniono.

Czyli to mniej więcej tak, jakby sprawę Holocaustu opisać tak: "no to żadna nowina, że były morderstwa i co to ma wspólnego z rozliczaniem się ze zbrodni z przeszłości? Zabójcę trzeba ukarać i tyle".

3. "Otóż panie Wieńczysław odpowiedź jest prosta :w UE jest swobodny przepływ osób! "

Jest swobodny przepływ osób, ale między obywatelami UE, a nie dziki imigrantami.

"Niby te wszystkie umowy się wykluczają ale skoro to działa i UE wciąż istnieje i przynosi korzyśc"

To mniej więcej tak, jakby stwierdzić, że można ogrzewać dom poprzez rozpalenie w nim ogniska - skoro na razie jeszcze nie stoi w płomieniach, a mieszkańcom jest wygodnie, to "tylko wrogowie mogą chcieć by zgasić ognisko i zamontować piec gazowy".

"pomaganie ludziom zagrożonych śmiercią z rąk oprawców to rzecz honoru"

To ilu ludziom Pan pomógł i w jaki sposób?

"A pan jak uważa?"

A ja uważam, że to co Pan pisze to czysty populizm, granie na emocjach, szantaż moralny, żerowanie na braku wiedzy zwykłych obywateli, rozpowszechnianie własnej ignorancji i dążenie do dalszego niszczenia Europy. Ja się nie zgadzam na żadne wędrówki ludów i dziką migrację, bo to wbrew zasadom panującym w naszej cywilizacji. Parafrazując powiedzonko pewnego znanego mędrca, najazdy barbarzyńców już braliśmy!

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2018-07-09 22:37

Panie Wieńczysław pozwoli pan, że pochwalę się sukcesem dydaktycznym polegającym na tym, że pan na mapę Europy spojrzał i przekonał się, że Węgry jednak nie graniczą z pewnymi krajami. Pozostaje pytanie: do czego służy ten płot?
Uważam, że pańskie teorie dotyczące przyczyn nacjonalizmu, rasizmu, wykluczania mniejszości w kontekście grabieży mienia i pozbawiania praw, w tym do życia, to dyskusja o tym co było pierwsze jajko czy kura. Tego po prostu się nie da rozdzielić, bo nie wiadomo co było skutkiem, a co przyczyną. Nawet jeżeli w przypadku jakiejś jednostki jest to możliwe to w przypadku populacji już się nie da.
Poza tym informuję, że w stosunku do przeciętnego obywatela stosowanie pojęcia populisty jest bez sensu. Populistą można nazywać polityka, zaś obywatel może co najwyżej ulegać populizmowi tegoż. Populizm to wykorzystywanie obietnic bez pokrycia przez polityków w celu zdobycia władzy. Takie obietnice można składać ludziom, którzy nie wiedzą co jest możliwe i są ignorantami w dziedzinie którą tacy politycy wykorzystują. Np. "jak wygramy wybory i wymienimy wszystkich prokuratorów i sędziów (PIS) na "naszych", to wszystkie sprawy w sądach szybko się rozstrzygną i zapanuje taka sprawiedliwość, że wszyscy będą prawi i sprawiedliwi". Myślący obywatel pomyśli: "zaraz, zaraz, przecież jeżeli sędziowie i prokuratorzy będą "nasi" to już nie będą ani prawi ani sprawiedliwi", a inaczej myślący tak nie pomyśli. A pan do której grupy należy?
Wcale mi nie zależy na żerowaniu na pańskim braku wiedzy. Nie jestem politykiem. Ignorancji, w przeciwieństwie do wiedzy, nie da się rozpowszechniać komentarzem na blogu, a poza tym prawie w każdej dyskusji ktoś komuś zarzuca, że czegoś tam nie wie. Co oczywiście jest prawdą, bo każdy jest ignorantem w jakiejś dziedzinie. Zatem ignorancja jest zjawiskiem powszechnym i zawsze politycy na niej żerują. Np. pańskie apelowanie o poczucie honoru gdy pan nie był świadom, ani uwarunkowań geograficznych ani tego, że Grecja jest członkiem UE, ani tego, że ta masa uchodźców mogła w tym kraju spowodować poważne problemy tego państwa, a więc i całej UE, to właśnie przykład takiej ignorancji, na której żerują politycy. Mam nadzieję, że dzięki mojej interwencji otworzył pan atlas i dowiedział się pan gdzie leży Grecja i z jakimi krajami graniczą Węgry.

Wieńczysław @ 185.230.168.*

wysłany: 2018-07-13 13:28

Sorry, Panie Buniek, ale Pan to chyba nie jesteś całkem normalny, jeśli wypisujesz Pan takie niestworzone bzdury.

Pan dyskutujesz z jakimiś swoimi urojeniami. Najpierw mi Pan każesz spojrzeć na mapę, wmawiając, jakobym nie wiedział, gdzie leżą Węgry, ani czy Grecja jest państwem członkowskim UE, pomimo że nie napisałem nic takiego, co by wskazywało, że tego nie wiem. Gdy spróbowałem wyprostować Pańskie nonsensy, to teraz przypisuje Pan sobie jakieś zasługi dydaktyczne, twierdząc, że to dzięki Panu dowiedziałem się dopiero teraz, że "Węgry jednak nie graniczą z pewnymi krajami" - cokolwiek by to miało znaczyć. Zamiast pleść androny, niech Pan napisze jakieś proste, ale sensownie zdanie, które wyraża Pański pogląd na temat tzw. kryzysu imigracyjnego. Niech Pan się nie sili na jakieś pseudouczone i pseudozabawne zdania, bo Panu to ewidentnie nie wychodzi.

"Poza tym informuję, że w stosunku do przeciętnego obywatela stosowanie pojęcia populisty jest bez sensu."

To niech Pan to napisze Kucharskiemu, ja tylko spróbowałem dotrzeć do Pana korzystając z waszego wspólnego, PO-wskiego słownika.

"A pan do której grupy należy?"

Ja należę do tej grupy, która po przeczytaniu Pańskiej charakterystyki reformy sądownictwa, która miałaby li tylko polegać na wymianie personalnej na "naszych", załamuje ręce nad głupotą i ignorancją prostaków.

"gdy pan nie był świadom, ani uwarunkowań geograficznych ani tego, że Grecja jest członkiem UE,"

Bzdura. Na jakiej podstawie Pan twierdzi, że tego nie wiedziałem?

" ani tego, że ta masa uchodźców mogła w tym kraju spowodować poważne problemy tego państwa"

To jest właśnie rasiszm, ksenofobia i straszenie uchodźcami. Może jeszcze niech Pan napisze, że uchodźcy przenoszą choroby. Takimi demagogicznymi stwierdzeniami daje Pan tylko dowód swojej zaściankowości. Przybliża to Pana do pisowskiej spiskowej wizji świata.

Wpisz swoje imię, pseudonim:

Wpisz treść: